Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.02.2013 16:50 - 103 сонета за любовта (Расул Гамзатов)
Автор: mese4inkata Категория: Други   
Прочетен: 959 Коментари: 0 Гласове:
0



ИЗ „103 СОНЕТА ЗА ЛЮБОВТА”

Расул Гамзатов

превод от руски: Димитър Златев

 

***

Желая любовта да е държава,

в която властват мир и топлота

и чийто химн с възторг да утвърждава:

„Над всичко в този свят е Любовта!”

 

И прави всички този химн да пеят,

изврял от развълнувано сърце.

На герба на държавата да греят

в прекрасен порив стиснати ръце.

 

И всички цветове на пролетта

във гордото й знаме да се плискат,

да свети в тях навеки радостта,

да прави хората добри и близки.

 

Tа всички в таз Страна на любовта

убежище и гражданство да искат.

 

***

Разказват , че лекувал мигновено

с вълшебната си музика Орфей.

Рецепти в рими пишел Авицена -

велик мъдрец и лекар - чародей.

 

Не съм знахар, ни лекар - чудотворец,

но чуйте и от мен съвет един:

От все сърце обичайте се, хора!

Любов е цяр за вашите беди.

 

Да, знам - не всичко тук ни е подвластно.

Любимият е също уязвим.

Но любим ли безкористно и страстно,

със двойна жажда за живот горим.

 

И вярвам аз, че жив ще съм , додето

аз нося Теб, ти носиш Мен в сърцето.

 

***

На Лувъра в музейните салони,

където обикалях дни наред,

смущаваха ме строгите мадони

със странната си прилика със теб.

 

И питах се: чие ли вдъхновение

столетия преди да дойдеш ти,

предсказало е твоето рождение

и вложило е твоите черти?

 

Красавици по цялата планета

аз срещал съм, но разпознавах в тях

осанката ти горда и напета.

 

Загадката до днес не разгадах:

как тези чародейки са могли

да вземат твоя благороден лик!


Източник




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: mese4inkata
Категория: Други
Прочетен: 1179315
Постинги: 599
Коментари: 54
Гласове: 16638
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930