Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.12.2014 16:40 - По света, без у нас
Автор: mese4inkata Категория: Други   
Прочетен: 1348 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 16.07.2016 19:42


Най-хубавото време от годината дойде и на мен ми се приходи по света. Кога да си помечтаем да пътуваме из целия свят, ако не около коледните празници? Надявам се, че Дядо Коледа ще забележи, че тази година слушах много и ще ми изпълни едно-две желания за коледен подарък :) Дотогава ще повъздишам малко върху списъка си с желани места за посещение, на някои от които ми се иска да поживея малко. Без особен ред (след първото място), ето ги и тях.

Топ градът в списъка ми е Париж. Въпрос на личен вкус е дали Париж, Рим или Лондон ще се харесат на всеки човек. Моят е френската столица. Клише, но пък си има причини клишетата да са станали такива. Искам да обикалям улиците, докато капна от умора, да ям кроасани и да пия кафе, да вкуся френската атмосфера изобщо. На това място всъщност мога да включа цяла Франция, с големите градове и малките китни градчета и селца. Чарът на Франция е неизчерпаем.

image

Оттук нататък всички дестинации ще ги изброявам абсолютно произволно. Единственото категоризиране ще бъде по континенти.

В Европа съм си харесала много, ама наистина много местенца. Във Великобритания освен неколкократни обстойни разходки из Лондон, искам да разгледам отделните страни, които съставят кралството - Англия, Уелс, Шотландия и Северна Ирландия, както и някои големи градове като Единбург и Глазгоу. Провинцията (уф, как я недолюбвам тази думичка) е страшно красива, ако съдя само по снимките, които съм виждала. А снимките са като нарисувани картички. Кокетните селца, приказните къщи, църкви и улички... А като споменах Северна Ирландия, няма как да я разделя от другата Ирландия, известна и с името Ейре. Има ли някой, който да не е чувал за вълшебните леприкони и елфите? Те живеят в Ирландия :)

От Островите към Скандинавия. Не знам много неща за страните на полуострова и въпреки неособено топлото време там, искам да ги разгледам. Заради студеното време, най-вероятно ще избера лятото, когато дойде моментът за пътешестването ми. Има едно обединяващо нещо за три от четирите страни на Скандинавския полуостров - Дания, Норвегия и Швеция са кралства. Дания не ми е много интересна, но няма да пропусна Копенхаген и статуята на Малката русалка, която била наистина малка. В Норвегия освен посещение на Осло, искам и един дъъъълъг круиз из фиордите. Най-много ме привлича столицата на Швеция - Стокхолм. Една от блогърките, които следя, е от там и когато се прибира в Стокхолм, пуска невероятно красиви снимки на града. Във Финландия съм си набелязала селото на Дядо Коледа - Рованиеми, както и столицата Хелзинки.

Следват Русия и Прибалтийските републики. В Русия има точно два града, които целият свят иска да види - Санкт Петербург и Москва. От Прибалтика столиците на трите страни - Литва, Латвия и Естония, си заслужават по няколко дни. ТалинЕстония е невероятно красив. Столицата на ЛатвияРига, е Европейска столица на културата за 2014 г. Вилнюс, Литва допълва идеално общата атмосфера на трите страни. Също обща черта на републиките е, че в столиците им има Стар град (Old Town).

Полша е съседка на Литва. Заедно с Чехия имат едни от най-красивите столици в Европа. В Полша съм си харесала Варшава, ТорунКраков, Познан и Вроцлав, а Прага и Бърно са двата града в  Чехия, които не трябва да се пропускат. Изключително красиви са. Прага е невероятна и през зимата, когато е страшно студено заради река Вълтава, а атмосферата в Бърно е като тази в Пловдив. Задължителна дестинация в Австрия е Виена, а по желание са Залцбург и Инсбрук. В Словакия не знам какво друго освен Братислава си заслужава да се види. БудапещаУнгария е един от задължителните градове за посещение дори само заради известната принцеса, а после и императрица на Австро-Унгария Сиси. От по-близките до България страни - Румъния, Турция, Македония, Сърбия, Черна Гора, Босна и Херцеговина, Хърватска и Словения, искам да видя само столиците им. Само от Гърция в списъка ми са и други градове, както и част от островите, а от Словения добавям града и замъка Блед.

Следва най-привлекателната част от Европа. Италия е една от малкото страни, които ти се иска да разгледаш от край до край, също като Франция, и затова няма да описвам всеки град по отделно. Швейцария и Германия - също. Имат си хубава природа, градове с традиции и си поддържат всичко. Стигнем ли до градовете държави в Европа, не можем да ги пропуснем - Ватикана, Сан Марино, Лихтенщайн, Люксембург, Монако, Андора. От последните държави - Холандия, Белгия и Испания, има много за гледане - столиците с кралските дворци на монарсите (колко е хубаво, че отделните държави са толкова различни!), градове из вътрешността на страните и др. А съвсем последната държава в Европа, която искам да видя, е слънчева и топла Португалия с нейния остров на цветята Мадейра.

За Северна Америка списъкът ми е доста по-кратък, но пък за сметка на това в градовете от него има почти толкова много за гледане, колкото в тези в Европа.

Канада има огромна територия, по-голямата част от която е слабо населена, и съвсем естествено, хвърлила съм око на пренаселените й части. Като започнем от изток на запад – Халифакс в Нова Скотия, Квебек сити и Монреал в Квебек, където е най-силно влиянието на Европа, Отава (заедно със столичния регион около нея, който се разполага в Онтарио и Квебек) и Торонто в Онтарио, Калгари в Албърта и Ванкувър в Британска Колумбия. Четири от тези градове - Квебек сити, Монреал, Отава и Торонто, имат и Стар град.

В САЩ също има много места за гледане. Малко от тях обаче искам да видя. Всъщност заради гледките едно дълго пътешествие с кола открай докрай на страната би било най-подходящо. От градовете най-много ми харесват Ню Йорк Сити (Ню Йорк) и Бостън (Масачузетс). В деленето по региони Ню Йорк е в Средния Атлантик, а Бостън – в Нова Англия, която е известна с красивите си есенни цветове. Именно заради цветовете на Нова Англия искам да видя всички щати в нея – Кънектикът, Масачузетс, Мейн, Ню Хемпшир, Роуд Айлънд и Върмонт. От Средния Атлантик пък съм си харесала Балтимор и щата Мериленд, Филаделфия и щата Пенсилвания, Чарлстън и щата Западна Вирджиния и Вашингтон ДС. В Средния Запад само Чикаго ми е интересен. Сан Франциско, Калифорния е в топ 10 за задължителни посещения. Полуостров Монтерей и долината Напа също са красиви места. От Юга почти нищо не ме привлича, само Ню Орлиънс в Луизиана и Чарлстън (+ Стария град) в Южна Каролина.

В Мексико има какво да се види, но ми се живее още :) Засега само ще си мечтая да посетя някой ден Мексико Сити, Акапулко и Канкун. По същия начин Централна Америка и Южна Америка са само за гледане, но не и за посещение. Съвсем малко са местата от тях, които искам да видя – Куба и Аржентина.

Още два континента, с по едно изключение във всеки, изобщо не искам да посетя. Това са Африка и Азия. За някои те са екзотика, но за мен това не е така и изобщо не са ми интересни. Изключенията са Йоханесбург, ЮАР и Япония. В Япония градовете не са ми задължителни, но така и така ще съм там, защо пък да не видя ТокиоОсака и Киото :) Иначе по-важно е да видя японската вишна – сакура, по време на цъфтежа й.

И последни в списъка ми са Австралия и Нова Зеландия. Ще бъде интересно да прекарам една Коледа по бански и на плажа :) Сидни, Мелбърн, Канбера, Бризбейн, Пърт и Аделаид (Австралия) и Уелингтън и Окланд (Нова Зеландия) са градовете, които искам да посетя.

Дълъг пост стана, списъкът е много амбициозен, но както ме „посъветва“ едно късметче от кафе - „Не спирайте да мечтаете“.



Тагове:   списък,   пътуване,


Гласувай:
1


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: mese4inkata
Категория: Други
Прочетен: 1182785
Постинги: 599
Коментари: 54
Гласове: 16651
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930