Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.09.2015 16:18 - Любима българска литература
Автор: mese4inkata Категория: Други   
Прочетен: 1509 Коментари: 0 Гласове:
6

Последна промяна: 20.09.2015 16:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Любител съм на прозата. Не че не обичам поезията, просто прозата ми допада повече. В българската литература има много автори, които са написали прекрасни и запомнящи се произведения, но в този пост ще се спра само на трима от тях. Двама от тях са може би първите български автори, които съм прочела през живота си (като изключим Иван Вазов).

На първо място е Фани Попова-Мутафова с нейната вечна четирилогия Асеневци. Това е най-най-най-любимият ми период от българската история и дори стана такъв благодарение на поредицата на Фани Попова. Доколко романите са художествена измислица и доколко има включени исторически факти, не се наемам да съдя. Знам само, че това е една от най-въздействащите поредици, които изобщо някога съм чела. Харесвам еднакво и четирите книги. Въпреки това, Солунският чудотворец и Йоан Асен II са с едни гърди пред Дъщерята на Калояна и Последният Асеневец. Първо, защото Дъщерята на Калояна я прочетох много след другите 3, и второ, защото Последният Асеневец е толкова трудно за четене произведение с описания край на династията. Показаните корици са от издателство Унискорп. Цените на книгите са 12, 12, 15 и 10 лв за съответната книга. 

image

image

image

image

На второ място в личната ми класация е Димитър Талев със своите Железният светилник и Самуил. Не смятам, че тези поредици изобщо се нуждаят от каквото и да било представяне, затова ще пропусна. За съжаление, Железният светилник няма скорошно издание. В домашната библиотека имаме едно от 1987г. Самуил обаче има ново издание - 2014 г., издателство Ния. Трилогията се продава само в комплект на цена 55 лв.

image

На трето място е Димитър Димов с Тютюн и Осъдени души. Дълго време не харесвах Тютюн, понеже не съм почитателка на времето, което описва. Тютюн беше издадена през 2013 г. от Сиела. Изданието е с твърди корици и комплектът от първи и втори том е на цена 40 лв. Осъдени души също бяха издадени от Сиела през 2013 г. Те обаче са с меки корици, а цената им е 14 лв.

image

image

image





Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: mese4inkata
Категория: Други
Прочетен: 1178631
Постинги: 598
Коментари: 54
Гласове: 16618
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930